Dlaczego Pilates?

Pilates to zestaw ćwiczeń które stworzył Joseph Hubertus Pilates ponad 70 lat temu, stał się niezwykle popularny dopiero w XXI wieku, dzięki wzbogaceniu go o współczesną wiedzę i badania medyczne. J.Pilates udoskonalał swoją swoją metodę przez całe swoje życie czerpiąc inspiracje z gimnastyki, jogi, baletu czy ćw. siłowych. Wszystkie ćwiczenia wykonuję się w rytmie własnego oddechu ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowego napięcia "CENTRUM" - mięśni głębokich tułowia, brzucha oraz mięśni dna miednicy (tzw. mięśni środka), które odpowiadają za stabilizację kręgosłupa i utrzymanie prawidłowej postawy na co dzień stabilizujących kręgosłup. Metoda Pilates pozwala wzmacniać mięśnie przy jednoczesnym uelastycznieniu oraz naturalnym stretchingu powięzionym. Podczas ćwiczeń ważna jest precyzja i kontrola oraz zachowanie prawidłowej postawy ciała a nie wielkość obciążenia czy ilość powtórzeń.

Dlaczego Pilates?

Pilates to zestaw ćwiczeń które stworzył Joseph Hubertus Pilates ponad 70 lat temu, stał się niezwykle popularny dopiero w XXI wieku, dzięki wzbogaceniu go o współczesną wiedzę i badania medyczne. J.Pilates udoskonalał swoją swoją metodę przez całe swoje życie czerpiąc inspiracje z gimnastyki, jogi, baletu czy ćw. siłowych. Wszystkie ćwiczenia wykonuję się w rytmie własnego oddechu ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowego napięcia "CENTRUM" - mięśni głębokich tułowia, brzucha oraz mięśni dna miednicy (tzw. mięśni środka), które odpowiadają za stabilizację kręgosłupa i utrzymanie prawidłowej postawy na co dzień stabilizujących kręgosłup. Metoda Pilates pozwala wzmacniać mięśnie przy jednoczesnym uelastycznieniu oraz naturalnym stretchingu powięzionym. Podczas ćwiczeń ważna jest precyzja i kontrola oraz zachowanie prawidłowej postawy ciała a nie wielkość obciążenia czy ilość powtórzeń.